woensdag 22 januari 2014

De laatste pappadag...


Vandaag was het dan zover: de laatste pappadag.

En eigenlijk is het natuurlijk alleen maar goed nieuws. Femke gaat vanaf volgende week eindelijk naar de Lotusbloem, het speciale kinderdagcentrum waar ze meer persoonlijke aandacht krijgt, en waar we hopelijk weer allemaal nieuwe kleine en grotere stappen gaan maken in de ontwikkeling van Femke.
Sterker, ik verwacht dat wij er als ouders ook veel zullen gaan leren, over gebarentaal, 'directe verwijzers' en allerlei nieuwe hulpmiddelen en uitdagend speelgoed.
En het is dan ook wel weer fijn, als je als zelfstandige een dagje extra hebt om je bedrijf te runnen.

Maar toch...

Dat werken... dat doe ik toch al 60 tot 80 uur in de week. Die 8 uur extra zullen het verschil niet gaan maken gok ik.

En na vandaag kunnen we dus niet meer op woensdagmorgen lekker gaan zwemmen, en samen van de glijdbaan.
Niet meer met Femke in de wagen langs de lijn van het hockeyveld, en met andere kinderen spelen.
Niet meer samen door de supermarkt, de stellingen leegtrekken en ballonnen krijgen van de caissière.
En ja, natuurlijk kunnen al deze dingen ook gewoon op zaterdag.

Maar pappadag is bijzonder voor pappa, net als mammadag voor mamma. Want Femke heeft prima door DAT het pappa-, of mammadag is.
Op pappadag hoeft mamma echt niet aan te komen met een vork vol eten. Het is tenslotte pappadag, alleen pappa mag eten geven. En de luier wisselen, spelen en knuffelen. Mamma is weer aan de beurt op mammadag, dan wordt pappa genegeerd.

En ik ben toch ook wel benieuwd of Femke dan nu van zaterdag of zondag een échte pappadag gaat maken. Want ik ga hem missen...

Ik hoop dat we de juiste beslissing hebben genomen, en ik er geen spijt van krijg.
Ze kunnen maar beter hun best doen daar...

Hallo, Lotusbloem.
Dag, Pappadag...

1 opmerking:

  1. Ik denk datvjullie beslissing echt t beste is voor femke, hopelijk gaat ze nu inderdaad nog meer grote stappen vooruit maken. En die vrije tijd iszo gevuld hoor arjan en anders komvje maar een keer een biertje halen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen